zondag 22 mei 2011

Laatste punten casco.

We hebben met Wychard en Jan de laatste punten besproken die nog aan de casco toegevoegd moeten worden.
Zoals, waar openingen worden gemaakt voor de patrijspoorten, die voor licht en ventilatie zorgen in de logeerhutten. Maar ook waar een opening wordt geboord voor de uitgang van de afzuigkap en waar de luchtuitlaten voor de dieseltanks naar buiten komen.
Het was weer een gezellige bijeenkomst met koffie en koek :-).

Nog een week of twee en de casco is klaar om verplaatst te worden naar de schilderloods.

Hieronder zie je koker waar de vlag ingezet wordt. Onder de koker zit een plaatje waar het heklicht op gemonteerd wordt.

 In de bank zit de noodroerinstallatie voor handmatige bediening.

Op het voordek worden stalen plaatjes gelast. Deze zijn voor de verstaging van de mast. Als we onze bijboot aan boord hijsen, dan kunnen we die ook hier met lijnen vastsjorren aan het dek. Het zijn in totaal 5 plaatjes. 




Hier zie je de buis waar de stroomleidingen voor o.a. de verlichting  in de mast door geleid worden.
Het schip staat inmiddels als enige in de loods. Het jacht dat naast ons werd gebouwd is verplaatst. Wel zie je  op de vloer al weer nieuwe staalplaten liggen voor de bouw van een nieuw schip.

Het anker.

De ankerketting.

De foto is niet helemaal scherp geworden door het felle tegenlicht van buiten, maar je kunt wel zien dat de vloerspanten gelegd zijn over de tanks heen. John zie je nu staan in de slaapkamer.